Monday 17 October 2011

PembeLajaRan MenGenaI MicRosoFt PoweR PoinT

Assalamualaikum........

Dalam sesi pembelajaran pada kali ini,kami telah didedahkan tentang cara penggunaan microsoft power point dalam membuat apa-apa tugasan.Sebenarnya penggunaan microsoft power point ini jauh lebih menarik daripada penggunaan microsoft yg lain.dalam microsoft power point,kita boleh memasukkan lagu,gambar dan ianya amatlah sesuai untuk budak-budak pemulihan.dibawah ini merupakan contoh-contoh penggunaan microsoft power point.Dalam pembelajaran kali ini juga kami telah diberi tugasan untuk menghasilkan satu animasi menggunakan microsoft power point secara berkumpulan.

                 Hasil tugasan power point ini adalah hasil kerja kami satu kumpulan iaitu fatin,izzah,auni dan yana.


                                 Ini adalah contoh cara untuk memilih design bagi tulisan yang telah dibuat..

                                   
                                       Ini adalah antara design bagi power point yang hendak dihasilkan


Ini pul adalah cara untuk memasukkan data yang memerlukan carta pai atau graf bar.Dalam power point    kita juga boleh memasukkan graf seperti itu.


Apabila power point telah terhasil kita boleh memilih cara untuk mempersembahkan power point tersebut..Dan gambar dibawah ini adalah contoh  design persembahan power point tersebut.


Ini pula adalah contoh power point yang belum dipilih designnya.Setelah memilih design maka terhasillah power point yang menarik dalam pelbagai warna.


Dalam penggunaan microsoft power point ini,banyak corak atau design yang menarik boleh dipilih bagi menjadikan hasil kerja lebih menarik.. Kesimpulannya penggunaan power point adalah amat sesuai jika digunakan untuk mengajar kanak-kanak pemulihan.

No comments:

Post a Comment